Usługi

 

Wizja lokalna, sprawdzenie warunków montażu

 
Wizja lokalna i sprawdzenie warunków montażu pozwala na prawidłowy dobór bramy. Podczas spotkania z klientem określa się wymagania i oczekiwania dotyczące rodzaju bramy, jej parametrów technicznych, funkcjonalnych, eksploatacyjnych i jakościowych. Uzgodnienia dotyczą także oczekiwanego terminu dostawy i montażu oraz formy płatności.

 

Przygotowanie oferty cenowej

 
Oferta cenowa oprócz proponowanej wartości oferty powinna zawierać określenie przedmiotu oferty (typ bramy, parametry techniczne), zakres oferty (dostawa, montaż, uruchomienie, szkolenie, serwis), warunki realizacji usługi (termin, płatności) i inne warunki określone podczas wizji lokalnej.

 

Prace przygotowawcze

 
Przed montażem bramy z odpowiednim wyprzedzeniem należy wykonać wszytkie prace budowlane, które pozwolą na montaż elementów bramy (na przykład fundament pod napęd do bramy przesuwnej) oraz prace, których wykonanie po montażu będzie utrudnione (obróbki tynkarkie otworów bram garażowych, posadzka w garażu, ocieplenie stropu w garażu). Należy również pamiętać o położeniu odpowiednich kabli zasilających, sterujących i sygnalizacyjnych.

 

Dostawa, montaż i uruchomienie bramy

 
Montaż bramy powinien być wykonany zgodnie z warunkami określonymi przez producenta w instrukcji montażu. Prawidłowy montaż pozwoli na długotrwałe i bezpieczne użytkowanie zakupionych urządzeń. Błędy w montażu skutkują problemami w użytkowaniu bram:
– nadmierne zużycie lub uszkodzenie elementów mechanicznych (sprężyny, linki, rolki , wózki);
– awarie automatyki bram (przeciążenie napędów, uszkodzenia elementów elektronicznych).
Każdy montaż powinien być zakończony wykonaniem testów i prób rozruchowych zgodnie z wymaganiami producentów. Próby rozruchowe powalają sprawdzić prawidłowość montażu, prawidłowość działania elementów sterujących, zabezpieczających i sygnalizacyjnych oraz zgodność trybu funkcjononowania bramy z wymaganiami użytkowników. Po zakończeniu testów i przeszkoleniu użytkownika w zakresie prawidłowego użytkowania bramy można przekazać bramę do eksploatacji.

 

Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny

 
Producenci bram okraślają w warunkach gwarancji oraz instrukcjach eksploatacji wymagania dotyczące zakresu i częstotliwości przeglądów i innych czynności konserwacyjnych , które powinny być wykonywane podczas użytkowania bramy i automatyki bramowej. Zgodnie z tymi wymaganiami należy wykonywać okresowe czynności serwisowe, które pozwalają na prawidłowe użytkowanie bram.
Brak wykonywania tych czynności serwisowych tak samo jak nieprawidłowy montaż może być powodem awarii i nadmiernego zużywania się elementów bram.